onsdag 2 juli 2008

Far och dotter

Inatt lyckades jag med konsten att bli utelåst från min egen tvätt.
Smart som jag tyckte jag var bokade jag sista tvättiden och tänkte att då kan jag ju komma hur sent som helst och ta ur grejerna ur torkrummet men icke sa nicke. Tvättstugan bommas uppenbarligen igen vid 22-tiden så mina kläder var så fint inlåsta där igårkväll.
Det blev helt enkelt till att ta en till tur ner i källaren vid 7-tiden imorse.
Tvättmysteriet löst. Nästa gång får jag väl se till att passa tiden.

Efter fina 5 timmars sömn begav jag mig iaf till jobbet och tillbringade största delen av förmiddagen på ICA väst med att handla åt 40 virriga tanter. Och nej det är inte lika jobbigt som det låter, det är 100 ggr värre.
När det sedan fanns för mycket personal på eftermiddagen offrade jag mig och gick hem :D
Jag behöver verkligen lite ledighet nu.

Nu på kvällen bjöd jag hit pappa och det blev kvällsfika med chai-te och scones på Wayne's coffee. Han ville stoltsera med sin nya 50-årskrisleksak - en ny Audi. Så nu har vi snyggast bil i Uppsala. Åtminstone ett tag.

Inga kommentarer: