torsdag 1 maj 2008

Valborgskneg

Champagnefrukost, forsränning, sillunch, champagnegalopp, grillning, släpp.
Det är väl om detta jag borde skriva såhär dagen efter valborg, och visst kan jag göra det.

Champagnefrukosten tog jag hemma vid köksbordet, dock utan jordgubbar och champagne (alltså bara gröten kvar).
Forsränningen såg jag minsann live på unt.se. Kunde till och med urskilja bekanta både i publiken och på farkosterna.
Sill fick jag smaka på ÖG.
Champagnegalopp är ju en självklarhet för en student och visst deltog även jag i en sådan. Dock som staketvakt eller åskådare om man så vill. Helt galet för mig som aldrig sett något liknande.
Grillningen är väl dagens enda uteblivna valborgsevent. Då tiden för detta borde utspelat sig ägnade jag mig åt att skrubba nationen, bära möbler och plocka skräp.
Släppet däremot missade jag inte! Och jag kan nog med säkerhet säga att jag var den trevligaste varelsen som befann sig i huset under de timmarna, för vem annan hälsade på varenda gäst? Gillar dörrjobb. Folk blir så trevliga (alternativt otrevliga också dessvärre) med lite alkohol i kroppen.

Ja, det där var min valborg det.
Majmiddag idag vilket för mig innebar tänkt festande på släppet ikväll men dom planerna verkar grusas.
Jag har taggtråd i halsen, hostar som en stucken gris och har fått en mycket mystisk röst. Och för att se lite positivt på det hela är det faktiskt ganska kul att vara just det sistnämnda ibland, hes.

Inga kommentarer: