söndag 29 juni 2008

75

Idag var en sån där typisk dagenefterdag.
Vin, bål, cider och sprit satte för en gångs skull lite spår även i mitt huvud.
Hur som helst så blev det en väldigt händelserik dag trots huvudvärken. Och gårdagen som orsakade huvudvärken var en otroligt värd tillställning. Ett år sedan förra BJ-utgången och för en gångs skull var det riktigt kul. Sånna där ställen behöver nog sina pauser då och då. Kul att verkligen kunna utnyttja det ypperliga läget jag numera befinner mig i också. Det bokstavligt talande "krypavstånd" var nästan nödvändigt med mina sargade fötter. En sak kan jag säga: det dröjer innan jag tar på mig högklackat på krogen igen.

Hur som helst, min produktiva bakisdag idag började med en morgon(lunch)promenad till Lovisa med den förbaskade coldplayskivan som självklart glömts i datorn min. Väl hos Lovisa kom både hon och jag fram till att det alltid är roligare att vara två än att vara ensam så vi arrangerade helt enkelt en Gränbytripp.
Två timmar senare stod jag med tre kassar i händerna och 400 kronor fattigare. Dock en del riktigt bra investeringar måste jag säga. Det är inte varje dag man hittar jeans, top, kofta och väska för den lilla slanten.
Sen passade jag även på att hjälpa till att käka upp den överblivna maten så då var dessutom middagen räddad. Lagom till träningen dessutom. Perfekt. För träna har jag minsann också lyckats hinna med idag. Samt en sväng hem till fåntuna med bilen. Där jag självklart passade på att käka mina kvällsmackor gratis. Man får ju inte vara dum inte!

Inga kommentarer: