tisdag 19 februari 2008

Ömma fingertoppar

Jag fick en gitarr i födelsedagspresent.
Underbart!

Jag försöker lära mig spela hela dagarna istället för att plugga, mindre underbart.
Hårda gitarrsträngar mot ovana fingrar är ingen bra kombination.
Det känns som jag har kvar ett minimalt tunnt skikt hud på fingertopparna, kan knappt skriva på tangenterna.

Sen förstår jag inte hur folk lyckas ta barréackord och annat sånt svårt utan att fullkomligt vrida både handled och fingrar ur led?
Det är svårt det här med gitarr...

Måste passa på att tacka alla som kom till Tages igår också :)
Med presenter helt oväntat till råga på allt! Skönt att jag numera har både extrakudde och bamsetandkräm.
På något vis lyckades vi äta upp varenda smula av mina kladdkakor trots hamburgertallrikar, öl, glass och drinkar. En komplimang till bakjaget i mig.

Inga kommentarer: