tisdag 12 februari 2008

Vettigt

Idag ska jag göra vettiga saker. För en gångs skull.
Läsa in en massa sidor till seminariet på torsdag, städa rummet, ringa in personal till klubben och äta Tages-middag med B1 (ja skitsnack är extremt viktigt om inte även vettigt). 

Var duktig och gick på både föreläsningen och seminariet igår trots min sjuka. Sen var jag mindre duktig och fastnade alldeles för länge på ÖG där två födelsedagsbarn höll hus. Ett nyktert och ett totalt fyllo. Fick en liten utskällning av kompisarna då jag tvingade i det sistnämnda två glas vatten. 
"Han ska ju spyyy" var deras argument, stackarn. 

Sjukanmäld till två jobb är jag idag också. Både hemtjänsten och Tages. Väl behövligt måste jag säga trots att jag ska till just Tages senare ikväll. 
Ledig dag även i morgon. Länge sedan det var så. Måste passa på att njuta ordentligt för sen kör det ihop sig med köriga veckor igen. 

Inga kommentarer: