torsdag 17 januari 2008

Nya vanor?

Hittills har dagen varit något av en nyttodag. 
Gröt- och äggfrukost som start men det var iofs inte det jag syftade på. 

Jag har ringt jobbet och fått konstaterat att dom kommer behöva mig ofta kofta. Det är perfekt. 
Dammsugit har jag också gjort och det är verkligen en sällsynt sysselsättning i mitt fall. 
Mailat ett antal viktiga mail, rensat ur gamla väskor, hittat försvunna pengar, försvunna TiM-kort och försvunna halsband. 

Snart blir jag dessutom student på riktigt igen. 
Kursregistrering om några timmar. 
Retorik? Jag? Lika förvånad jag som omgivningen.
Senare på terminen blir det lite mer bekanta studier i form av logik och matematik och sådant.

Till råga på allt ska jag iväg (cykla?) till stan och göra fler viktiga ärenden. Betala nationsavgiften, hämta bilen från service, skaffa träningskort beroende på vad kontoutdraget visar... kurslitteratur lär bli en stor utgift inom kort *suck*

Börjar bli dags att fundera på lunch så det inte slutar som gårdagen. Akuthunger i ÖG's bibliotek med massa bullar och kakor i magen som följd. Magont som ytterligare följd. 
Jävla krångelmage. 

Inga kommentarer: