onsdag 2 januari 2008

Svensk sommar

Slippa regn och rusk, det var lite därför jag åkte till Thailand. Trodde jag ja!
Andra dagen med regn nu, och inte såg det ett dugg bättre ut på FEMdygnsprognosen heller =/
Hur sannolikt är det att man åker till Thailand och har dåligt väder i en hel vecka?

Just nu är det alltså ungefär svensk sommar. 25 grader en kväll som denna, blåsigt, regn och en jävla massa mygg. Just myggen är dock tysta så det är ju snäppet bättre än de svenska då...

Nu ska jag inte beklaga mig mer, får hoppas på att andra veckan bjuder på bättre väder. Att åka hit och inte kunna ligga i gassande sol på stranden är frustrerande för en soldyrkare som mig. 
Oj, nu råkade jag klaga ännu mer :P Bäst att jag slutar nu.

Har förresten hamnat på en riktig svensk-ö. Varenda människa pratar svenska. Det säljs till och med svenskt lösgodis (!!!) i "staden", hör och häpna! Just godiset är dessvärre dyrare här än i Sverige, och för att vara i Thailand är sådana priser hutlösa
Att det annars är billigt här kan bevisas av att ajg idag ätit för 25 kronor sammanlagt. 10 kronor för lunchen bestående av massa stekta nudlar med tofu och grönsaker, och 15 kronor för middagen med ris och kyckling i sötsur sås. 
När jag kommer hem kommer jag till och med tycka ÖG's personalpriser är dyra :P

Inga kommentarer: