söndag 9 mars 2008

Det var en gång...

Börjar lite smått bli människa igen.
Har inte kommit längre än till sittande position i sängen, men vafan.
Första lugna stunden på helgen i stort sett.

Större delar av fredagen spenderades på ÖG i och med min och Evves 20-årsfest och efteråt bar det av till efterfest med matematikerna och fysikerna. Efter helt onödig och extremt äcklig 80-procentig sprit insåg jag dessutom att min utlovade sovplats sket sig helt och hållet.
Tack och lov att man har snälla ämbetsmän som är villiga att låna ut cyklar lite då och så, även om det inte var speciellt kul att trampa hemåt vid 04-tiden.

Sen lördagen då.
Sammanfattningen får bli att jag aldrig mer tänker jobba ett 04-släpp. Men man ska väl aldrig säga aldrig...
Visst, det var sjukt kul men samtidigt sjukt jobbigt. Städnigen vid 05-tiden var inte den mest effektiva från min sida om man säger så.

Och approppå gasquen var alla helt fantastiskt utklädda! Vilken fantasi säger jag bara. Allt från Hans och Greta, bumbibjörnar, goda och onda feer, nicke nyfiken och mannen i den gula hatten, mästerkatten i stövlar, rödluvan, vargen och mormor, en norsk, en tysk och en bellman, kalle ankor, björnligan, cruella devil till tingeling och peter pan.
Alla blåmålade smurfar till klubbverkare var bara pricken över i:et. Gästerna måste varit överlyckliga över de smurf-kramar och smurf-pussar som delades ut. På egen risk dock men tanke på den blåa färgen.

Dagen idag då? Denfår helt enkelt bli en återhämtningsdag. Det ryktas om grillning ikväll också. Trevligt trevligt, men orkar jag?
Det får tiden utvisa.
Nu ska jag nog pallra mig upp och koka gröt eller något annat överdrivet nyttigt.

Inga kommentarer: