onsdag 19 mars 2008

Hem(sk)tjänst

Sprungit runt som en skållad råtta hela dagen. Ynka 20 minuters sittpaus på HELA jobbdagen från 7.30 - 16.15... *suck*
Min sömnlösa natt gjorde sig påmind många gånger under den tiden vill jag lova.
Nu har jag hunnit stressa av lite genom min alldels för långa dusch som resulterade i russinfingrar och russintår. Lite barndsomsminnen över det :)

Ikväll är det Niccokick på Kalmars som gäller! Är rätt pepp faktiskt, så det ska bli kul. Har till och med (för ovanlighetens skull) sagt NEJ till att jobba imorgon trots en sisådär 7 förfrågningar, så nu kan jag sova hela torsdagen om jag nu skulle vilja det.

Och appropå jobb. Hemtjänst borde döpas om till hemsktjänst. Inte ens gamlingarna vill veta av oss.
Stötte på en tant i korridoren som nyfiket undrade vad jag jobbade med och om jag var ny på jobbet. Och vad gjorde egentligen hemtjänsten hemma hos tanterna och farbröderna? Underligt tänkte jag eftersom denna tant själv har hemtjänst så hon borde ju veta...
Uppenbarligen kände hon inte igen mig trots att jag jobbat snart ett år för nästa kommentar var "ja jag behöver i alla fall ingen hjälp av hemtänsten. Jag klarar mig så bra själv".
Hmm, vänta nu. Vem försöker du lura?

Inga kommentarer: