söndag 23 mars 2008

En ettakladdare håller i pennan...

Jag bodde på kött-bulls gatan nummer fläsk. 3 trappor upp på nedre botten. En dag låg jag i min botten lösa säng och läste spännande tåg-tid-tabeller. Jag hörde ljud lösa steg i trapp upp gången. Det kom en man med blad lös kniv utan skaft. Han stack mig i hjärtat men det gjorde ingen ting för det hade jag i halsgropen.

Sen sprang jag ner till stranden. Båten tuta bryggan gick.
Sen kom jag till en ö. Där såg jag en koja. Jag sparkade upp dörren och gick in genom fönstret. Jag åt upp 3 uppätna prick-i-korv smörgåsar.

Sen gick jag ut och stod öga mot öga med 2 lejon. Jag skjöt ett lejon med mitt sista skott. Sen lyfte jag bomull tills jag fick rygg skott och skjöt den andra med. Sen ramlade jag ner i en botten lös grop och stod öga mot öga med en tiger. Mitt liv hängde på en skör tråd och den tråden klättrade jag upp på.

Sen sprang jag ner till stranden och skrek så det ekade och i den ekan rodde jag hem.



Orginalversion.
Nedskriven av 7-årig Sandra.

Jag får skylla på att jag inte hade internet så sidan www.skrivihop.nu var inget jag kände till...

1 kommentar:

Charlotte K sa...

Åååh!
Den där läste min fröken Mia upp för oss på lekis :D
Den är rolig!