fredag 14 mars 2008

Landskap

Gårdagen:
- Sandra, om du vill kan du få vara ledig imorgon, vi har så få barn
Jag fick nästan dölja mitt glädjerop.
Där räddades landskapet, eller snarare där räddades jag för det hade inte varit någon trevlig syn med mig på dagis klockan 8 i morse.

Lanskapet var helt klart det roligaste och mysigaste hittills, kanske beroende på att jag för första gången slapp slava som klubbverkare, men ändå.
Behöver kanske inte säga så mycket mer än att uttrycket "festa till solen går upp" fick ordagrant betydelse.

Kvällen var som sagt lång och (för mycket) hanns med.
Traditionsenlig invigning av klubbverket, Bäska (!!!), kuratorsvarning, taco-smek, kamerakastning, FAIL, kapsyl-i-öl-spelet (namn?), stocken, bastu (för övrigt min första bastuefterfest), smygkokande av pasta à la Björn och Sandra i Breviks kök, gitarrspelande av gamla winnerbäcksklassiker i Clarksoffa, skedande med Stina och till sist uptäckande av soluppgången.
06.23 slocknade jag på århundradets bekvämaste (kan tröttheten ha spelat in?) bäddmadrass.

Dagen idag startade med cykeltur hem och nu sitter jag här med min hemtenta som går allt annat än bra. En timma till sen ska jag börja göra mej klar för ÖG och jobbet ikväll. Borde kanske ta en powernap innan dess?

Inga kommentarer: