torsdag 27 mars 2008

ÖG-slavande

Solen skiner!
Det var faktiskt riktigt skönt att gå morgonpromenad i solvärmen.
Funderar på att traska in till stan sedan också, istället för att trampa cykel som vanligt.
Planerar för en må-bra-dag idag. Det har börjat bra med te och nybakat bröd till frukost och en solskenspromenad (som sagt) på det.
Kvällen bjuder på Afro-dans på Svettis, eller ja Sanna ska i alla fall gå och jag känner mig riktigt sugen att hänga på. Svetta av mig lite.
Innan kvällen blir alltför sen ska jag dessutom hinna prova en balklänning. Detta moment kan visserligen ha både positiva och negativa effekter på må-bra-dagens värde.
Sitter den bra - boost.
Sitter den dåligt - ... ja, enbart tråkigt.

Insett att jag dessutom börjat komma tillbaka till mitt förflutna som ÖG-slav. Om det är positivt eller negativt är lite svårt att säga, beror på hur man ser det.
Igår var det Tages. Sammanlagt under kvällen hade vi 5 gäster eller något sådant så det var minst sagt lugnt.
Men vi hittade på andra sätt att roa oss!

Dagens ÖG-besök kommer innebära bakande med Sanna för hennes stackars fikavärd verkade vara lite dubbelbokad.
Imorgon blir det ÖG hela kvällen och lördagen lär innebära åtminstone lördagsfika. På söndagen sedan är det dags för den månatliga städsöndagen så även då tillbringas i stort sett alla dygnets timmar i det gula huset.
Starten på nästa vecka innebär Zofies födelsedagsfirande och ni kan ju gissa var? Ja justdet, på ÖG.

Inga kommentarer: