onsdag 26 december 2007

Hejdå tomten

Då var julen avklarad. 
Anlände till förväntansfulla släktingar i Halmstad på söndagen och åkte från besvikna släktingar tidigare idag. Jag kan inte rå för att det helt enkelt inte är samma sak att komma till farmor och farfar längre, inte lika spännande och roligt som för tio år sedan. 
Men hur som helst har julen varit mysig och trevlig. Alla hundratals tomtar som står utspridda i farmor och farfars lägenhet hjälpte dock inte mycket till att få julstämning att infinna sig, men jag klarade mig bra ändå. 

Under två dagar har jag träffat farmor, farfar, mormor, moster, farbror, morbror och kusiner, kollat på Kalle Anka utan att somna, ätit alldeles för mycket kakor, godis, kolor, julbord, ja allt! Men så ska det väl vara på julen. 
Jag har även fått julklappar (tro't eller ej) och för att vara en jul "utan julklappar" hade vi obegripligt många paket under granen. 
Och under hemresan som förresten fick fint sällskap i form av Maria kollade vi gamla Sunes-jul-avsnitt. Det får bli mitt avsked till julen för denna gång.

Det jag mest av allt önskar mig just nu är en dag att göra ingenting på. Inte en dag då jag inte gör någonting utan en dag då jag gör just ingenting. Skulle behöva denna dag direkt imorgon men så blir verkligen inte fallet. Imorgon har jag så många ärenden att göra så jag knappt kan räkna alla innan jag glömmer bort det första. 
Men jag ska väl inte klaga för efter fredag har jag hela två veckor i varma Thailand där jag verkligen kan göra ingenting. Det är just den här hem-och-vända-i-dörren-grejjen som är lite jobbig. Packa om alla väskor med sommarkläder som inte ens finns. 
Tur att det är billigt i Thailand!

Inga kommentarer: