söndag 9 december 2007

Hemfärd

Att cykla hem i strumplästen, utan lyse och med total punka på framhjulet mitt i natten tar väldigt lång tid, är väldigt kallt om fötterna och vinglar väldigt mycket. 
Tur att jag inte var onyktrare än jag var. 

Ungefär halvvägs lägger jag märke till ett konstigt knastrande och knäppande ljud från framhjulet. När jag tittar ner ser jag att däcket är totalt platt. Det är stålskenan som ger ifrån sig de underliga ljuden när den träffar allt grus och liknande på vägen. 
Undrar om det är däcken som var gamla och inte tål kylan eller om jag helt enkelt körde över något olämpligt. 

Hur som helst ställer det till problem imorgon. Hur ska jag nu ta mig hem efter städsexan? Gå hem i balklänning är ingen höjdare, jag lovar. Kommer över huvudtaget knappt kunna gå imorgon. Fötterna mina är helt mörbultade efter allt dansande i högklackat idag. Jag lider redan nu av att jag måste ha samma skor hela morgondagens kväll också. 

Inga kommentarer: