fredag 7 december 2007

Stockarnas stock

Gårdagens utgång blev riktigt lyckad.
Först en läkarspritfylld förfest hos Gabriella med betydligt fler kända ansikten än jag trott från början. Inget trashat korridorsrum dock som tydligen var den vanliga synen en torsdagkväll.
När vi ägnat oss åt drinkdrickande, godisätande och skitsnackande i några timmar lyxade vi till det ordentligt och tog TAXI från rackarberget till stocken.

De fantastiska gästlegen jag fixat fram fungerade utmärkt även denna gång så både Evve och Lovisa kunde dansa loss bland alla studenter. Uppvisning för Evves del var det också med allt från handståenden till flickisar och saltosar.
Tyvärr jobbade inte Gabriellas bundis i baren så det blev inga 24 rosa shots, men väl 6 stycken.
Hittade Cattis och Erik i vimlet också, någon från ÖG måste ju alltid finnas där.
Hittade även en skvallrig kör-Erika.

"Jag vet minsann vad du sysslade med igår" var det första pappa sa till mig när han kom hem idag. Erikas mamma/pappa jobbar tydligen med min pappa och en informationsläcka hade tydligen uppkommit.
Blev lite stel där en kort sekund medans jag tänkte efter om jag gjort något jag inte borde. Men ingen som jag kan minnas i alla fall så ingen skada skedd. Jag är ju alltid så ordentlig (?)
Får vara på min vakt lite bara när jag träffar familjesammankopplade vänner.

Slutligen skulle kvällen avrundas med en promenad tillbaka till rackarberget men jag begav mig som vanligt mot ÖG istället. Mitt andra (första?) hem.

Inga kommentarer: