onsdag 19 december 2007

Nostalgi

Min tisdag har (som vanligt) tillbringats till största delen på ÖG. 
Först julstök med klubb- och fikaverket inför morgondagens julbord där lammfiol, julskinka, janssons, potatisgratäng, lax, rostbiff, lussebullar, knäck mm fixades. Inte att förglömma sillasottan, vem som nu kan tycka om en sådan konstig kreation? Köttfärs + sill (!!!) + lök + grädde säger väl sitt?

Utöver detta julstökande har jag hunnit förfrysa näsan på vinden tittandes på Sunes sommar. Underbaraste filmen men århundradets kallaste ÖG-kväll. 6 minusgrader betyder ungefär 4 minusgrader på vinden så inte undra på att vi frös. Men vi var ju bara tvugna att kunna skryta med en filmvinterkväll uppe på vinden.
 
Andra klassikerfilmen valde vi att se i soffan inne på ämbetsmannarummet. Betydligt bekvämare placering och inte blev det sämre av att Pojan och Mårten kom med kladdkaka då och då. Hade glömt bort hur jävla bra Fucking Åmål faktiskt är. Den borde ses oftare. 

- Var den lagom?
*nickande svar*
- Den var inte för stark då?
*skakande på huvudet*
- Jag brukar alltid göra för stark. Jag brukar ha såhär 2 gram mjölk och 5000 kg oboy och då blir det alltid såhär nästan svart och då brukar jag såhär hälla i mer mjölk men då räcker inte glaset till. Så då måste jag hälla över det i ett annat glas, i ett större glas. Eller i ett till glas om det inte finns nåt stort glas. 
*leende tystnad*
- Det blir rätt mycket oboy då. Men det gör ingenting


Inga kommentarer: